Načrt trženja: Kako ustvariti kvaliteten načrt v 5 korakih

Home / Aktualno / Načrt trženja: Kako ustvariti kvaliteten načrt v 5 korakih

Načrt trženja vam omogoča boljšo predstavo o vaših namerah, željah, idejah, vas vodi skozi celoten proces in vam posledično omgoča tudi volj kvalitetno izvedbo marketinga. 5 korakov za kvaliteten načrt:

?? Izvedite analizo stanja.

?? Opredelite ciljno skupino.

?? Napišite cilje SMART.

?? Analizirajte svoje taktike.

?? Določite proračun.

načrt trženja

  1. Izvedite analizo stanja. ?

Preden lahko začnete pripravljati načrt trženja, morate poznati svoje trenutno stanje.

Katere so vaše prednosti, slabosti, priložnosti in nevarnosti? Izvedba osnovne analize SWOT je prvi korak k oblikovanju načrta trženja.

Poleg tega morate poznati tudi trenutni trg. Kako se primerjate s svojimi konkurenti? Pri tem koraku vam bo v pomoč analiza konkurence. Razmislite o tem, v čem so drugi izdelki boljši od vašega. Poleg tega upoštevajte vrzeli v pristopu konkurenta. Kaj jim manjka? Kaj lahko ponudite vi, kar vam bo zagotovilo konkurenčno prednost? Razmislite o tem, kaj vas razlikuje od drugih. Odgovori na takšna vprašanja bi vam morali pomagati ugotoviti, kaj si želi vaša stranka, kar nas pripelje do drugega koraka.

 

  1. Opredelite svojo ciljno skupino. ?‍?‍?‍?

Ko boste bolje razumeli trg in položaj svojega podjetja, se prepričajte, kdo je vaša ciljna skupina.

Če vaše podjetje že ima osebe kupcev, ta korak morda pomeni le, da boste morali svoje trenutne osebe izpopolniti. Če nimate oseb kupcev, jih morate ustvariti. Za to boste morda morali opraviti tržno raziskavo.

Vaša oseba kupca mora vključevati demografske podatke, kot so starost, spol in dohodek. Vključevala pa bo tudi psihografske informacije, kot so bolečinske točke in cilji. Kaj poganja vaše občinstvo? Katere težave imajo, ki jih lahko odpravi vaš izdelek ali storitev?

Ko boste imeli te informacije zapisane, vam bodo pomagale opredeliti cilje, kar nas pripelje do koraka številka tri.

 

  1. Napišite cilje SMART. ✔

Ne morete izboljšati donosnosti naložbe, če ne veste, kakšni so vaši cilji. Ko ugotovite svoje trenutno stanje in poznate svoje občinstvo, lahko začnete opredeljevati cilje SMART. 

Cilji SMART so specifični, merljivi, dosegljivi, relevantni in časovno omejeni. To pomeni, da morajo biti vsi vaši cilji specifični in vključevati časovni okvir, v katerem jih želite uresničiti.

Vaš cilj je na primer povečati število sledilcev na Instagramu za 15 % v treh mesecih. Glede na vaše splošne marketinške cilje bi moral biti ta cilj ustrezen in dosegljiv. Poleg tega je ta cilj specifičen, merljiv in časovno omejen. 

Preden začnete izvajati katerokoli taktiko, morate svoje cilje zapisati. Nato lahko začnete analizirati, katere taktike vam bodo pomagale doseči ta cilj. To nas pripelje do četrtega koraka.

 

  1. Analizirajte svoje taktike. ?

Na tej točki ste zapisali svoje cilje, ki temeljijo na vaši ciljni skupini in trenutnem položaju.

Zdaj morate ugotoviti, katere taktike vam bodo pomagale pri doseganju ciljev. Poleg tega, kateri so pravi kanali in akcijski elementi, na katere se morate osredotočiti?

Če je na primer vaš cilj v treh mesecih povečati število sledilcev na Instagramu za 15 %, lahko vaša taktika vključuje organizacijo darilne nagrade, odzivanje na vsak komentar in trikrat tedensko objavo na Instagramu. Ko poznate svoje cilje, bi moralo biti oblikovanje več taktik za dosego teh ciljev enostavno. Vendar pa morate pri pisanju taktik upoštevati svoj proračun, kar nas pripelje do petega koraka.

 

  1. Določite svoj proračun. ?

Preden lahko začnete uresničevati katero koli idejo, ki ste si jo zamislili v zgornjih korakih, morate poznati svoj proračun. Vaša taktika lahko na primer vključuje oglaševanje v družbenih medijih. Če pa za to nimate proračuna, potem morda ne boste mogli doseči svojih ciljev.

Ko pišete svoje taktike, ne pozabite zapisati predvidenega proračuna. Poleg sredstev, ki jih boste morda morali kupiti, kot je oglasni prostor, lahko vključite tudi čas, ki bo potreben za izvedbo posamezne taktike.

Upam, da sem vam bila v pomoč. Za obširno razlago si poglejte še spodnji video:

https://www.youtube.com/watch?v=4ti_uK60nLk 

Sedaj pa ste na vrsti vi! Srečno!