JE VAŠE KOLO PRIPRAVLJENO NA NOVO SEZONO?

Home / Aktualno / JE VAŠE KOLO PRIPRAVLJENO NA NOVO SEZONO?

Čeprav bomo v koledarsko pomlad zakorakali šele čez nekaj tednov, prvi toplejši sončni žarki že oznanjajo, da se hladnejši del leta počasi poslavlja. Komaj smo dočakali, da so se temperature povzpele nad ničlo in že smo lahko priča prvim kolesarskim navdušencem, ki jih srečujemo na cesti. Najbolj neučakanim, ki ste že sedli na kolo, pri tem svetujemo, da ste v teh dneh še posebej toplo oblečeni, če je le mogoče v več slojih, pred mrazom in vdorom zraka pa imejte zaščiten prav vsak del telesa. Tako kot pravi staro ljudsko izročilo, da so zvončki in trobentice eni izmed prvih znanilcev pomladi, tako nam je tudi vsem dobro znano, da prvi kolesarji nakazujejo začetek sezone vrtenja pedal, ki bo kar kmalu v polnem razmahu. Večina kolesarjev bo počakala še na vsaj nekoliko višje temperature, prvi znanilci pomladi pa so tako znak, da se je treba pripraviti na prihajajočo sezono. Vsak odgovoren in vesten kolesar se zaveda, da pred začetkom kolesarjenja ne zadošča, če s svojega kolesa zgolj obriše prah. Tehnično brezhibno kolo je namreč ključnega pomena za čim bolj varne kolesarske podvige. Kot smo zapisali že na naši spletni strani, mestna kolesa newbike.si, je pred vsako sezono potrebno opraviti pregled stanja kolesa, preveriti opremo in zamenjati dele, ki so dotrajani. Če ste morda mislili, da se vašemu kolesu med zimskimi meseci ne more nič zgoditi, se žal motite. Pri tem bodo posledice dolge neuporabe še toliko bolj vidne, če ste ga hranili v neprimernih prostorih, kot so vlažne kleti in kolesarnice, vrtne ute ali pa morda celo v kakšnem napušču za hišo, kar se sploh ne zgodi tako poredko. Poudariti je potrebno, da je pregled kolesa pred prvo vožnjo v sezoni nujen, če želimo sebi in drugim soudeležencem v prometu zagotoviti varnost, obenem pa preprečiti prekomerno obrabljanje posameznih komponent, ki pogosto nastanejo kot posledica zanemarjanja kolesa in slabih nastavitev.

Verjetno se vam je pri vsem tem porodilo vprašanje, kaj lahko pred začetkom sezone storite sami in kdaj je potrebno kolo odpeljati na pregled k strokovnjakom. Nesporno dejstvo je, da postajajo kolesa z razvojem sodobnih tehnologij in vpeljavo novih materialov tehnično čedalje bolj dovršena. Če je še nedolgo nazaj veljalo, da se je lahko servisiranja koles lotil vsakdo, če je le bil vešč rokovanja z osnovnim orodjem, danes temu še zdaleč ni več tako. Trdimo lahko, da so časi domačih mojstrov že več ali manj stvar preteklosti, kajti kolesa so postala preveč zapletena in obenem ranljiva, z vidika visokih cen nadomestnih komponent pa so domači posegi tako tudi enostavno preveč tvegani. Kot zanimivost lahko navedemo, da je pri določenih modelih novodobnih koles že menjava zračnice povsem upravičen razlog obiska servisa, saj lahko neveščim takšen poseg povzroči obilico težav, ob nepravilnem pristopu pa pogosto naredimo več škode kot koristi. Napisano velja tako za tiste, ki si lastite gorsko ali treking kolo, kot tudi za vse, ki prisegate na mestno kolo. Servisiranje pred začetkom vsake sezone pa še posebej toplo priporočamo lastnikom električnih koles. Servisa električnega kolesa brez ustrezno izobraženega strokovnega kadra in posebej opremljene delavnice z vsem pripadajočim specialnim orodjem, si namreč ni mogoče zamisliti.  Opozoriti želimo, da je redno spremljanje pogonskega sklopa in baterije bistvenega pomena za zagotovitev vzdrževanega kolesa, ki vam bo z veliko mero učinkovitosti ter zanesljivosti služilo še mnoga leta in vam omogočilo veliko prijetnih ter predvsem varno prevoženih kilometrov, vsaka vožnja pa bo za vas nedvomno čisti užitek.

Spomladanski servis kolesa izgleda tako, da serviserji po pranju kolesa najprej opravijo pregled ključnih komponent, ki zagotavljajo varnost in so hkrati tudi najpomembnejše, zato morajo biti vselej v brezhibnem stanju. Sem uvrščamo zavorni sistem, katerega naloga je omogočanje varnega zaviranja ali ustavljanja, in krmilni sistem, ki je zadolžen za natančno vodljivost kolesa. Posebno pozornost pa serviserji namenijo plaščem, ki pravzaprav predstavljajo edini stik kolesa s podlago, pri čemer morajo zdržati tudi dolgotrajnejše vožnje z večjimi hitrostmi, zagotoviti dober oprijem v vseh vremenskih razmerah in prenašati različne sile, ki nastanejo med vožnjo pri pospeševanju in zaviranju. Vsak servis se običajno začne prav z ogledom plaščev in ocenitvijo, če so primerni za nadaljnjo vožnjo ali pa so potrebni zamenjave. Sledi natančen pregled obročnikov in napernikov, saj ne smejo biti razrahljani ali poškodovani, po potrebi se opravi tudi njihova ponovna nastavitev. Hkrati opravijo pregled ležajev v pestah, nadaljujejo pa s pregledom zavor, kar obsega pletenice, zavorne obloge in zavorno olje. Potem se lotijo nastavitve krmila, pregledajo pa tudi ročaje, sedalo in pedala. Pod najbolj občutljivo opremo na kolesu uvrščamo tudi oba menjalnika in vzmetenje, ki potrebujejo prav poseben pregled. Pozornost je potrebno nameniti vsem vijakom, ki se najdejo na kolesu, pri čemer se zarjavele nadomesti z novimi. Eden najpomembnejših delov kolesa, ki zahteva redno vzdrževanje, je veriga. Zaradi stalnega gibanja je še posebej izpostavljena obrabi in nastanku korozije, zato jo je potrebno pred začetkom vsake sezone temeljito očistiti, saj se na njej običajno nabere največ umazanije. Sledi podmazovanje verige, kar je ključ do njene dolge življenjske verige, kajti le tako se bo lahko dobro in prosto gibala, obenem pa z mazivom preprečujemo rjavenje in zmanjšamo nalaganje nečistoč. V hitrem servisu koles NewBike skrb namenimo tudi vsem drugim gibljivim komponentam kolesa, katere prav tako vselej podmažemo z namenskimi mazivi, s čimer podaljšamo njihovo življenjsko dobo in preprečimo predčasno menjavo zaradi prekomerne obrabe. Med le-te spadata krmilni in gonilni ležaj, ležaji v pestu, pedala, sedežna opora, pogonski sklop in vzmetenje. Predsezonski servis obsega tudi menjavo verižnikov, bovdnov, žic, krmilne opore in prezračevanje zavor ter centriranje obročev, kar pa se izvede po potrebi in po opravljenem pregledu kolesa.

Kot je moč razbrati zgoraj, če želimo kolo dobro in temeljito pripraviti na prihajajočo sezono, je vsekakor ena prvih postaj, na kateri se je potrebno ustaviti, prav kolesarski servis. Obisk servisa pa bo še toliko bolj dobrodošel za tiste, ki vozite električna kolesa, saj bo priprava vašega kolesa poleg vseh naštetih posegov vključevala še pregled pogonskega sklopa, diagnostiko baterije, kostumizacijo motorja in kontrolo programske opreme. V NewBike servisu električnih koles med drugim razpolagamo tudi z vso potrebno opremo, ki je zahtevana  za posodobitev programske opreme in zamenjavo z najnovejšimi različicami, kar je za optimalno delovanje vašega e-kolesa nujno potrebno. Ob vsem tem se verjetno sprašujete, če je sploh kaj takšnega, kar bi lahko spomladi, preden znova sedete na kolo, storili sami. Obstaja nekaj manjših in enostavnejših posegov, katerih se lahko lotite sami, pa čeravno nimate posebnih pripomočkov ali orodja. Poleg čiščenja kolesa lahko vizualno pregledate oba plašča, pri čemer se morate prepričati, da v njih ni prisotnega nobenega tujka ali da ni očitnih zarez. Posebno pozornost namenite sredinskemu delu plaščev, tako imenovani tekalni površini, kajti to je del, ki je med vožnjo naravnost v stiku s cestiščem. Seveda so zelo pomembni tudi stranski deli plaščev, pri pregledu pnevmatik pa lahko preverite tudi tlak v zračnicah. Pri tem je potrebno opozoriti, da previsok tlak bistveno zmanjša oprijem vašega kolesa, saj boste tako imeli premajhno stično površino s cestiščem. Preveč napolnjene zračnice po drugi strani močno povečajo možnosti, da pride do padca, kar se običajno pokaže predvsem pri vožnji skozi ovinke in pri spustih. Nižji tlak poveča kotalni upor, toda zaradi premalo napolnjenih zračnic lahko vaša pnevmatika začne izgubljati obliko, lahko skrivite obroče, obstaja pa tudi veliko večja nevarnost predrtja zračnic. Pri polnjenju pnevmatik ne smete zanemariti vpliva vaše telesne teže, naš nasvet pa je, da se ravnate po oznakah o ustreznem tlaku, ki jih boste pri vsakem plašču našli zapisane na strani. Poleg pnevmatik lahko preverite tudi delovanje zavor in obrabo drugih komponent. Najenostavnejši način, s katerim lahko ugotovite, če vaše zavore delujejo vsaj z minimalno močjo, ki je potrebna za ustavljanje, je naslednji: stopite ob kolo, pritisnite na eno izmed zavor in ga poskusite premakniti. V primeru, da se vaše kolo ne bo premaknilo, so zavore v dobrem stanju. Poudariti je potrebno, da gre samo za približno oceno in nikakor ne za zanesljiv preizkus, kajti najbolj natančno oceno o stanju vaših zavor vam bo lahko podal izključno serviser.

Vsem, ki se odločite za nakup kolesa v naši kolesarski trgovini, podarimo brezplačen prvi servis. Na ugoden servis koles pa prijazno vabimo tudi vse ostale, ki iščete vrhunsko in profesionalno storitev, pri tem pa ne želite dolgih čakalnih dob. Svojim strankam želimo ponuditi samo najboljše, pri čemer sodelujemo s priznanim nizozemskim kolesarskim podjetjem, ki ima na področju servisiranja koles bogate 85 letne izkušnje. Ravnamo se po vzoru gospoda Patricka Schrauwena, ki je obenem tudi lastnik omenjenega podjetja, s katerim si izmenjujemo izkušnje o kolesih in potrebah ljudi, njihovo znanje o servisiranju električnih in klasičnih koles pa prenašamo tudi v našo trgovino NewBike. Resnično se trudimo postavljati najvišje standarde, naši serviserji pa se redno udeležujejo usposabljanj, seminarjev in tečajev, zato so vselej seznanjeni z najnovejšimi tehnologijami in postopki servisiranja koles. V našo servisno delavnico bomo sprejeli vsakršno kolo različnih blagovnih znamk, lotili pa se bomo prav vsakega izziva. Na servis se lahko naročite preko posebnega obrazca na naši spletni strani, ali pa nas v času uradnih ur pokličete na telefonsko številko 059 77 65 00. Zagotavljamo vam, da bo delo narejeno kvalitetno in hitro ter po izjemno ugodni ceni, z opravljenim pa boste vsekakor več kot zadovoljni!