Celostna grafična podoba in kaj jo sestavlja – pomembne informacije za podjetnike

Home / Aktualno / Celostna grafična podoba in kaj jo sestavlja – pomembne informacije za podjetnike

Kaj je celostna grafična podoba in iz česa je sestavljena  je pogosto vprašanje, ki si ga zastavljajo podjetniki. Strokovnjaki na področju marketinga, art direktorji, oblikovalci in marketinški guruji imajo različne poglede na to kaj vse naj bi jo sestavljalo.

Iz česa je sestavljena celostna grafična podoba

Z vidika oblikovalca je »celostna grafična podoba ali CGP« vse tisto kar prejemnik – vaši kupci in vsi tisti, ki šele bodo vaši kupci – prepozna in poveže z vašim podjetjem oz z vašim produktom. Vse tisto po čemer vas na trgu identificirajo.

Pogosto srečujemo napačno prepričanje, in to zlasti med lastniki malih podjetij, da je vizualna identiteta, torej celostna grafična podoba  le logotip vašega podjetja, seveda pa je CGP še veliko, veliko več.

Zelo poenostavljeno – celostna grafična podoba je sestavljena iz mnogih materialov in elementov, ki jih vse naredi dober in izkušen grafični oblikovalec.

Lahko razvijete “CGP – celostno grafično podobo” za

  • celotno podjetje,
  • za posebno linijo izdelkov ali
  • celo samo za eno oglaševalsko akcijo.

Vse to sestavlja identiteto vašega podjetja. 

Iz česa je sestavljena celostna grafična podoba lahko preberete na tem seznamu

Najbolj osnovni CGP sestavljajo:

  • logotip
  • prikaz pojavnosti logotipa in znaka (če znak, kot del logotipa lahko nastopa sam)
  • barve logotipa – natančno določene vsaj v CMYK, RGB in Pantone
  • in pisave za različno korespondenco in oglaševanje ter vrsto in barvo papirja

Bolj razširjeni CGP-ji obsegajo še:

  • vizitka
  • kuverta v različnih dimenzijah (po navadi je to amerikanka in A4 kuverta)
  • poslovna mapa
  • dopisni list
  • podpis za elektronsko pošto
  • označevalne table za pisarne in na bi+objektu
  • roll-up (pingvin), izvlečni pakat
  • zastava
  • uniforme zaposlenih
  • polepitev vozil
  • template kataloga, zloženke ali prospekta

Glede na to kako veliko je podjetje in kako velik budžet so /  ste namenili za oblikovanje celostne grafične podobe in svoje korporativne vizualne identitete, je velik in obsežen tudi t.i. CGP priročnik v katerem so zbrani vsi opisi uporabe logotipa, pisav ter ostalih tiskovin.

V njem je zapisano

  • kako je lahko logotip natisnjen,
  • kako se ga uporablja na spletu in v videu,
  • kako velik mora biti glede na kontekst,
  • koliko praznega prostora mora biti okrog logotipa in
  • vse o dovoljenih in prepovednih barvnih različicah.

Če ima podjetje slogan ali oznako, ki se pojavlja v povezavi z logotipom, mora biti v CGP priročniku pisati kje natančno se ta slogan lahko pojavlja v odnosu na logotip, kako velik je lahko in  tudi kdaj in kje naj se ne uporablja.

V tem kratkem filmčku si lahko pogledate kako se lotiti projekta kreiranja celostne grafične podobe:

Oznaka besedila: Iz česa je sestavljena celostna grafična podoba?